HTML

Mozdonyágy

Egy mozdony alakú gyermekágy építésének hiteles története

Készül a fülke

2009.04.03. 23:39 Apa csak egy van

Ma 1 ora 50 perc volt.

A vezetőfülke teteje ívelt lesz. A fülke elejére tehát kell valami erős, ívelt tartó. Ezt 3 darabból ragasztom össze, 2 fenyő, 1 rétegeltlemez. mind 18 mm vastag. Az ívelt tartó összeragasztva 54 mm széles, 35 mm magas, 71 cm távolságot ível át, 5 cm magas ívvel. A rétegeltlemez ívet ma vágtam ki, direkt erre vettem anyagot. A két fenyő ívet máshonnan lévő maradékból vágtam ki. Na, így néznek ki szét és össze:
A ragaszto 24 óra alatt köt készre, de mondjuk úgy 12 óra mulva szedhető szét a szorítás. Pont jó most az éjszaka.

A fülke nincs összeragasztva/összecsavarva, csak egymásnak támasztottam az elemeket a fotó kedvéért:
A képen az elejéről még hiányzík a most összeragasztott ív, és persze atetejéről a teteje. (4-es rétegeltlemez lesz). A fülkének lényegében minden eleme kifúrva/kivésve/levágva/megvéve. Úgy további 2 órára becsülöm a fülke elkészúltét, az ív megkötése után.

A maradék időben elkezdtem a második létrát. Nagyon szép faanyagot kaptam, gyönyörű a lángrajzolata. Sajnos nagyon friss, erősen gyantás, remélem nem fogják rágicsálni, amíg ki nem szárad.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyagy.blog.hu/api/trackback/id/tr841045010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása