HTML

Mozdonyágy

Egy mozdony alakú gyermekágy építésének hiteles története

Tavaszi festés

2009.04.06. 04:31 Apa csak egy van

A tavasz nem kicsit tombolt. Fiam láza elmult, jobban lett, delutanra teljesen jól lett. Kérsz egy csokor mandulavirágot? :-)


Az asszonykával kivittük az ágyat mozdonyt az udvarra festeni. Itt van felnőtszemmel:
Meg itt van gyerekszemmel is:
Aztán oldalról:
Mintegy 5 munkaóra alatt festettem le. Ebben volt egy kis fapasztával javítás, csiszolás, portalanítás. A festéshez átlátszó, vízbázisú, gyerekjáték-minősítet festéket  (vékonylazúr) használtam. Ez az első réteg volt, előírás szerint higitottam 10% vizzel (ioncserélt vízzel). Közben asszonykám ebédet főzött, fiam végre evett (tegnap csak ivott) aztán végre kakilt is, egy jóízű teljes ruhacseréset:-)

Ebéd utánra maradt a fenti 5 orából 2, utána kijött a teljes család, csináltam egy pár nagymamának való fotót is. Csodásan sütött a nap. A gaz tegnap óta 5 centit nőtt, kis tanácskozás után lenyírtam a füvet. (ami 2 óra, de nem ide tartozik). A nyírásnak áldozatul esett mintegy másfél millió tyúkhúr, meg valami hasonló kaliberű gyönyörű kis kék virágból is ennyi, meg vagy 4 ezer ibolya, viszont direkt meghagytam vagy egy tucat gyöngyikét (én csak füvet vetettem, teccikérteni). Nekem ilyenkor tavasszal magasan is jó lenne, a nyírással igazából csak a nyírást jól tűrő zöldeket hozom előnybe a többivel szemben. Ha nem nyírnám, akkor tavasszal elöntené a kertet az illatos turbolya (amivel egyébként nem lenne bajom). Aztán az illatos turbolya májusban megválik a földi léttől, hogy mag formájában aludjon jövő tavaszig, és a hirtelen csupaszon maradt földet elönti a disznóparéj-libatop kombináciáó. Amit viszont már kifejezetten nem szeretek. Tehát ezért nyírok most füvet.

Nagyfiam a kerttől nagyon elfáradt. Itt leesett, ott leesett, be is vittem. Az ágy szépen megszáradt, lehetne csiszolni és mehetne rá a második réteg. A 8 deci festékből alig maradt. Aztszem veszek még.

Egy kicsit csináltam a második létrát is. Újra kivéstem a felekasztófül helyét, tényleg végtelen sok időm van :-) Aztán szétütöttem a régi létrát, hogy kinyerjem belőle a fokokat. "majd szétütöm" mondtam multkor. hehe. Kifejezetten a legnagyobb kalapáccsal sokat es nagyon kellett püffölni, hogy engedjen a ragasztó. Egyben választ is kaptam a kérdésemre, hogy meg kell-e ezt a ragasztót erősíteni csavarral. Nem kell :-)
A létra tartója durván és súlyosan sérült a szétütéstől. A gerepblyenyél-fából lévő fokok meg, hm, szóval, annyira nem. (Egyáltalán nem. Szerelmes vagyok egy kicsit ebbe az anyagba.)
Itt az a kép, ami az első és a második létra közötti legfőbb különbséget szemlélteti: (a fokok nem középvonalon vannak, hanem elöl)
Aztán a második különbség, a fokok rövidebbek lesznek. Itt van bejelölve, fűrészelésre előkészítve:
A létrával még további két és fél órát töltöttem, így a mai napra 7.5 óra munka jutott. Én is derekasan elfáradtam.

Az előkertben meg kinyílt a nárcisz, bimbódzik a tulipán.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mozdonyagy.blog.hu/api/trackback/id/tr781048826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása